مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» میوه هایی که هم غذا است وهم دوا

میوه هایی که هم غذا است وهم دوا

اصول درمان طبیعی با میوه

در بین میوه ها سه میوه وجود دارد که هم غذاست و هم دوا این ها عبارت اند از پرتقال،لیمو شیرین و انگور ، در موقع معالجه بطریق درمان طبیعی تقریبا همیشه در ایامی که بیمار تحت درمان است از اب پرتقال استفاده می شود.در صورت عدم وجود پرتقال می توان از آب هویج استفاده کرد.


برای معالجه اختلالات جهاز هاضمه،سل،براسیر،سنگ کیسه صفرا،،ورم مفاصل و رماتیسم،زخم معده،زکام ،سینوزیت،دیابت،سیفلیس،دیفتری،آب مروارید،سرطان رحم،سرطان معده از رژیم فوق استفاده می شود.


برای اینکه خود را برای این رژیم آماده کنیم،باید اول به مدت دو یا سه روز ،روزه بگیریم.و در طی این ایام چیزی غیر از آب ننوشیم و هر روز یک بار هم با آب ولرم به نتقیه پردازیم.تا سموم بدن دفع گردد.در این ایام باید از خوردن هر گونه غذا کاملا خود داری کرد.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

در ایام روزه داری،باید صبح ناشتا،یک یا دو لیوان آب انگور خالص و خنک بنوشید.بعد از نوشیدن آب انگور در ناشتائی صبحانه،نیم ساعت که گذشت،با دقت و آرامش دانه های انگور را از خوشه جدا کرده و آن را با پوست و هسته بخورید.


رژیم انگور‌ را باید از ساعت هشت صبح شروع کنید و هر دو ساعت یک بار انگور بخورید،وتا ساعت هشت شب آن را ادامه دهید.که در طی این مدت هفت بار انگور و به عبارت دیگر غذا که همان انگور است مصرف کنید.


یک هفته که به این کار ادامه دادید، ممکن است که بیماری به کلی از شما دور شود ولی گاهی لازم است دوهفته و یا چهار هفته و یا هشت هفته رژیم انگور بگیرید.


و غذای خود را منحصرا به ترتیبی که در بالا ذکر شد فقط از انگور مصرف کنید.ولی اگر بیماری شما مزمن و یا وخیم هم باشد،در هیچ موردی نباید رژیم انگور بیش از چهار هفته دوام یابد.


و اما مقدار مصرف انگور برای خوردن در موقع گرفتن رژیم انگور بستگی به شرایط زندگی،قوه هاضمه،و اشتغالات کسی دارد که می خواهد رژیم انگور بگیرد،ولی در هر صورت و برای هرکس خوب است که از کم شروع کند و رفته رفته بر مقدار آن بیفزاید.


و در این مورد باید در آغاز رژیم انگور سی تا صد گرم انگور را در هر وعده غذا مصرف کند تا رفته رفته به دو برابر آن برسد.


مدتی که گذشت می توانید مقدار مصرف انگور را به چهار صد و پنجاه گرم در هر وعده غذا برسانید.حداقل هر روزباید نیم کیلو انگور بخورید،ولی حداکثر مقدار مصرف روزانه از انگور نباید از دو کیلو تجاوز کند.


بیمارانی که رژیم انگور گرفته اند، و مقدار زیادی انگور می خورند باید فاصله وعده های غذای خود را از دو ساعت به سه ساعت افزایش دهند،تا انگور مصرف شده خوب هضم و جذب شود.


وقتی که رژیم انگور گرفته می شود ممکن است ابتدا دل بهم خوردگی پیدا شود و یا بی میلی به انگور عارض شود که علت آن وجود سموم در بدن است.


در این‌مورد باید یک روزه کوتاه مدت گرفت تا سموم بر طرف گردد، و در دوره این روزه کوتاه مدت باید از مصرف هر گونه غذا و خوردن انگو خود داری کرد و فقط مقدار کمی آب خنک نوشید.


البته بیماری که رژیم انگور گرفته هر وقت میل به خوردن انگور ندارد باید از مصرف آن خود داری کند.


برای ایجاد تنوع می توان بعد از خوردن انگور به صورت جداگانه مقداری کشمش خورد ولی هر گز نباید کشمش را همراه با انگور خورد.از نظر مقدار مصرف آب هم باید گفت می توان قبل و بعد از خوردن انگور هر مقدار آب که میل دارید،بنوشید.


منبع.اصول درمان طبیعی

نویسنده.مهرداد مهرین

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده